carrosphotos.blogg.se

FOTO

Fotoskola: Att fota vatten i glas

Kategori: Fotoskolor & Tips

Tänkte göra ett litet inlägg och förklara hur jag tog vattenbilderna med glaset som jag la upp. Det är jättenkelt, men resultaten kan bli ganska häftiga. 
 
Såhär såg min lilla "studio" ut:
 
 
Jag höll till i diskhon som ni ser. Allt man behöver är något underlägg ett ställa glaset på. Jag valde färgglada underlägg, först ett grönt (bilden), men sedan bytte jag till ett rött. Man kan ju ha ett ofärgat om man vill det. Som bakgrund tog jag en helt vit skärbräda. helst hade jag velat ha ett i samma färg som underlägget, men vi hade inte två utav varje färg.
Som ni ser på bilden så har jag kranen på, och på vår kran kan man ställa in om man vill ha lite mer som en "duschstråle" om ni fattar, som på bilden! Man kan även ha vanlig stråle, ni vet den som är mera kompakt. Jag använde mig utav båda strålarna. 
Sedan är det bra om man släcker eventuella lampor, så att inga skuggor bildas. Nu är det bara att sätta på blixten på kameran och fota! 
 
Några resultat: 
 
     
 
Om man inte använder blixt:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: